Direktlänk till inlägg 20 november 2011

Pälsindustri - djurplågeri

Av Rebecca - 20 november 2011 15:40

Igår var jag med på en pälsdemonstration med människor från både Djurrättsalliansen och Djurens Rätt och människor som inte är med i någon av föreningarna, utan som endast är djurvänner.


Det var en fantastisk demonstration med syfte att visa människorna hur minkarna (och andra djur) inom pälsindustrin behandlas.

Vi gick från Göteborgs opera, på avenyn och stannade vid Poseidon där politiker från Miljöpartiet, Vänsterpartiet och ett annat mindre känt parti (som jag inte kommer på namnet på) höll tal. Det var bra tal!


På vår vandring bar vi banderoller och plakat med bl.a bilder från pälsindustrin. Samtidigt sjöng/ropade vi ut följande:


  • Vad vill vi ha? Djurens Befrielse! När? Nu!
  • Vad tycker vi om päls? Illa illa! Hur illa? Riktigt illa!
  • There´s no excuse for animal abuse!
  • Ingen mer tortyr, inget mer blod. Djuren lider och nu har vi fått nog!
  • Pälsindustri - djurplågeri!
  • Avskum - mördare!
  • Djur är inte kläder - päls är mord!
  • Hej då pälsindustrin x 3 - nu ska du begravas!

Jag står för allt ovanstående som vi sjöng och ropade för det gav sådan styrka och glädje att vi är så många som vill kämpa för offren i pälsindustrin.


Djuren i pälsindustrin (kaniner, minkar, chinchillor, rävar m.m.) behöver enorma utrymmen att röra sig på. De vill springa runt, gräva, simma och röra sig fritt. I pälsindustrin sitter de flera stycken i små burar tills de blir mördade (gasade) och flådda för att de ska klä någon som tycker om päls.


Pälsbärare - vad har ni för rätt att ta någon annans päls?

Individerna, djuren, dör för er skull! Tycker ni det är rätt? Om ja, skriv till mig i så fall och förklara på vilket sätt det är rätt!


Låt oss vända på det - någon kommer hem till dig, gasar ihjäl dig och flår dig för att din hud ska bli kläder. Hur känns det?


Alla som köper päls stödjer pälsindustrin. Alla som köper päls säger "Det är ok att ha individer inlåsta i små burar, gasa dem till döds och sedan flå dem". Säger du "NEJ, det stämmer inte!"?


Låt mig säga så här då: Så länge du betalar för pälsen, tjänar någon pengar och så länge någon tjänar pengar på päls kommer pälsindustrin att överleva och existera. Allt handlar om pengar!


Hur ställer du dig till päls?








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 30 november 2011 14:09

Nu var det tyvärr ett tag sedan jag skrev här på bloggen. Jag har nämligen haft fullt upp!   Jag går på gruppjobbcoachning varje måndag kl 9-12 men nu har tiderna ändrats. Nu är det måndagar kl 10-12 och onsdagar kl 12-15 (tror jag) som gäller....

Av Rebecca - 17 november 2011 08:15

Eleven berättade att hon hade blivit våldtagen. Enligt en anmälan ska rektorn ha svarat: "Killar gör sånt, man måste vänja sig". -Absolut inte! Det vore självmord för en rektor att säga på det viset, säger rektorn.   Ovanstående rader är tagn...

Av Rebecca - 16 november 2011 19:35

Den här dagen har passerat hastigt och tur är väl det!   Dagen började med frukost med min sambo. Brödet var hyfsat gott men jag föredrar frallor framför platta, tråkiga smörgårsar. När frukosten väl var avklarad bar det av till teater med teater...

Presentation

Carpe diem

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards